vrijdag 30 oktober 2015

Sinterklaas komt op 29 oktober

Waar bij andere marathons het ophalen van het borstnummer een wat vervelende formaliteit is, maakt de NYC Marathon daar een happening van. Het begint al bij de ingang van het imposante Jacob K. Javits Convention Center. Je wordt daar verwelkomt door een rij van medewerkers die je het gevoel geven dat deze marathon speciaal voor jou is ingericht en dat ze echt hun best hebben gedaan om voor 49999 figuranten te zorgen. Meer nog, ze lijken het nog te menen ook!

Het oppikken van de nummers gaat echt vlot en dit ondanks het feit dat je identiteit minutieus wordt gecontroleerd.

Dit wordt mijn twintigste marathon, mijn tweede te NY, maar mijn handen trilden toen ik het nummer te pakken had. Voor de mensen die de race willen volgen, hier zijn onze nummers: Christian: 34252, Steven: 44663, Geert: 17459, Richard: 39302

De expo hal - en verkooppunten - is enorm maar meer nog: het ganse gebeuren kolkt van een ongeziene energie en goodwill. Je ziet klederdrachten van over gans de wereld, de meest talen kan je zelfs niet eens duiden. De eensgezindheid en wederzijds respect doet me hopen dat het misschien toch nog goed komt met die wereld.

Wat me opvalt over al de handel heen, is dat de focus blijft op het gebeuren van zondag: experts komen de race toelichten, het parcours wordt minutieus bekeken.

Zaterdag, in de namiddag, plannen we om even terug te keren. Gewoon om wat energy boosters aan te schaffen en natuurlijk ... het meeste waar 2015 op staat zal dan wel aan halve prijs worden verkocht :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten